P&M-Worker is een multifunctionele drijvend werkvaartuig voor
waterbouw (gecertificeerd laswerk)
surveywerkzaamheden
Vibrocoren en bodemonderzoek
duikwerkzaamheden
onderhoud
Vaarweg betonning
We hebben dit concept bedacht in 2015 en daarom kochten we de oude pont van de Woude als basis. Die hebben we verlengd en verbreed van 4 x 10 meter tot 7 x 18 meter. Met de rijkleppen erop is 21 meter, de bestaande rijkleppen die kan gebruikt worden voor duikwerkzaamheden of leidingwerkzaamheden maar ook nog voor auto`s.
De voorste rijklep heeft een uitneembare inham van een halve ronding, diameter 1800. Waardoor we tegen palen aan kunnen meren voor eventuele werkzaamheden ( Las en snijwerk )
Daarbij zijn toegevoegd 2 spudpalen van totaal 15 meter lang en kunnen gedeeld worden in 2 x 7,5 meter.
Een accommodatie met 2 hutten, messroom, natte ruimte en een brug.
Op de accommodatie deck liggen de verlengstukken van de spudpalen.
Een moonpool van diameter 500.
Een boxkiel onder het schip voor stabiliteit en gelijk een opslag voor onze sewage tank.
De originele aandrijving was diesel hydraulisch en dat hebben we verandert naar diesel elektrisch.
De aandrijving is een 360 graden shottle met een 90 kw electro motor, en een 55kw-s1 stuurrooster.
Een 17 ton meter radiografisch Atlas kraan.
Verlichting van het schip is volledig LED inclusief de deck verlichting en navigatie verlichting.
MCW Ruijgrok BV
P&M-Maritiem VOF
Koperslagersweg 12 F
1786 RA Den Helder
+31 (0) 6 155 29 785
Algemeen email adres